Algemene voorwaarden The Parking Company

Begripsbepalingen

The Parking Company Het bedrijf dat de auto’s van de luchthavenreizigers die op luchthaven Schiphol gebruik maken van reguliere lijndiensten of charters, in ontvangst neemt, parkeert en aflevert en is gevestigd aan de Meidoornweg 2 in Badhoevedorp.

Reiziger: Natuurlijk persoon welke telefonisch of via de website een reservering heeft geplaatst voor de valet parking service van The Parking Company

Parkeerperiode: De periode waarin het voertuig van reiziger wordt geparkeerd. Dit is de bij het boeken opgegeven periode gelegen tussen de ingangsdatum (inclusief deze datum) en de einddatum (inclusief deze datum) van het parkeren.

Artikel 1: Reservering

1.1. Reserveren: Reiziger kan door het maken van een boeking waarin aankomst- en retourtijden dienen te worden aangegeven, een valet parkeerservice reserveren.

1.2. Non acceptatie: The Parking Company heeft het recht om zonder opgaaf van reden reserveringen niet te accepteren.

Artikel 2: Parkeren en retourneren

2.1. Parkeren: Bij aankomst dienen de autosleutels te worden afgegeven aan The Parking Company

2.2. Retourneren: De reiziger dient The Parking Company, op het daarvoor bestemde telefoonnummer, te bellen als zij geland is. Het voertuig en de sleutels worden aan reiziger geretourneerd na het tonen van een kopie van de parkeerovereenkomst en geldige legitimatie die aantoont dat de parkeerovereenkomst door reiziger is aangegaan. The Parking Company behoudt zich het recht voor het voertuig van reiziger niet af te geven, indien bovenstaande documenten niet kunnen worden overlegd. Dit ter voorkoming, dat het voertuig wordt meegegeven aan een onbekend persoon.

2.3. Vertraging: De in de reservering vermelde terugvlucht, tenzij niet vooraf bekend, is bepalend voor het gereed zetten van het voertuig bij terugkomst. The Parking Company heeft een inspanningsverplichting om het voertuig van reiziger zoveel als mogelijk bij aankomst gereed te zetten, echter kan het voorkomen dat reiziger bij terugkomst op het voertuig dient te wachten door onvoorziene omstandigheden. The Parking Company kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld. De reiziger is verplicht te melden wanneer er met een andere dan in de reservering gemelde vlucht, retour gereisd wordt.

Artikel 3: Reserveren, betalen en annuleren

3.1. Reserveren: Reiziger heeft de mogelijkheid tot 3 uur voor aanvang van de parkeerperiode, een boeking voor de parkeerfaciliteit te maken. Boekingen binnen 3 uur voor de aanvang van de parkeerperiode, kunnen uitsluitend na telefonisch overleg worden gemaakt.

3.2. Betalen: Reiziger kan vooraf online betalen via Ideal, creditcard of Paypal of achteraf via een betaallink met dezelfde betaalmogelijkheden.

3.3. Annuleren: Reiziger kan de boeking tot 24 uur voor vertrek kosteloos annuleren. Bij annuleringen binnen 24 uur voor vertrek of het niet komen opdagen van reiziger, wordt een vast bedrag van €35,- in rekening gebracht.

3.4. Wijzigingen: Reiziger heeft de plicht om na het maken een boeking deze goed te controleren. Reiziger dient te allen tijden wijzigingen met betrekking tot vluchtdata, naw-gegevens en voertuiggegevens uitsluitend per e-mail te verstrekken. In geval van gebreke kan The Parking Company niet aansprakelijk worden gesteld. Indien The Parking Company handelingen heeft uitgevoerd n.a.v. foutieve invoer tijdens het reserveren kan The Parking Company hiervoor kosten in rekening brengen met een maximum van €25,- per voertuig.

3.5. Toeslagen: Voor reizigers die door middel van een kortingsvoucher gebruik maken van de diensten van The Parking Company afneemt rekenen wij een nachttoeslag en toeslag voor extra parkeerdagen. Deze nachttoeslag is van toepassing bij een vertrek en/of terugkomst op Schiphol tussen 00:00 en 06:00 en bedraagt €10,-. De toeslag voor extra parkeerdagen bedraagt €5,- per dag. Reiziger kan de toeslag(en) uitsluitend contant of per pin betalen bij afleveren van zijn voertuig op locatie.

Artikel 4: Verplichtingen en bevoegdheden reiziger

4.1. Reiziger dient er voor te zorgen dat alle apparatuur (elektronica) is uitgeschakeld. The Parking Company zal slechts gebruik maken van de elektronica die nodig is voor het verrijden van het voertuig (o.a. verlichting, spiegelbediening, stoel). Indien het voertuig van de reiziger niet start, zal The Parking Company geen actie ondernemen om het voertuig te starten, tenzij de reiziger dit wenst. Het risico ligt dan bij de reiziger die The Parking Company opdracht heeft gegeven.

4.2. Reiziger zorgt ervoor dat er geen waardevolle spullen in de auto worden achtergelaten.

4.3. Reiziger zorgt ervoor dat het voertuig tijdens de boekingsperiode afdoende verzekerd is, voorzien is van een geldige APK en de (wegen)belasting voldaan is. Boetes en inbeslagnames voortkomend hieruit zijn voor de kosten van reiziger.

4.4. Reiziger zorgt ervoor dat het voertuig in deugdelijke staat is. Schades en gevolgen die ontstaan door ondeugdelijkheden aan het voertuig zijn voor kosten van reiziger.

4.5. Reiziger zorgt ervoor dat het voertuig voorzien is van voldoende brandstof om het voertuig van reiziger te verplaatsen van en naar het parkeerterrein van The Parking Company. Indien dit niet het geval is zullen de brandstof kosten plus een vast bedrag van €15,- in rekening worden gebracht.

Artikel 5: Verplichtingen en bevoegdheden van The Parking Company

5.1. The Parking Company is verplicht en bevoegd de auto van reiziger te verplaatsen van en naar het parkeerterrein van The Parking Company en te parkeren.

5.2. The Parking Company laat, omwille de veiligheid van haar personeel, nagenoeg bij alle voertuigen tijdens de boekingsperiode een visuele controle uitvoeren. Hiervoor worden geen kosten in rekening gebracht.

5.3. The Parking Company is verplicht aan de reiziger op diens verzoek zijn rijbewijs en legitimatie te tonen.

5.4. The Parking Company is verplicht zorgvuldig om te gaan met de persoonlijke gegevens verkregen in verband met de reservering of anderzijds conform de Wet Persoonsregistratie

5.5. Bij het in ontvangst nemen van de auto zal de huidige staat van de auto visueel worden vastgesteld. Eventuele schades worden genoteerd op het daarvoor bestemde formulier.

Artikel 6: Aansprakelijkheid

6.1 Algemeen
Alle diensten van Valet Parking Schiphol worden uitgevoerd op volledig risico van de klant. Ondanks dat wij de grootst mogelijke zorg betrachten, kunnen wij geen enkele garantie geven op het voorkomen van schade, verlies of andere onvoorziene gebeurtenissen.

6.2 Uitsluiting van aansprakelijkheid
Wij zijn onder geen beding aansprakelijk voor enige schade, van welke aard en omvang ook, die ontstaat tijdens of in verband met onze dienstverlening, waaronder maar niet beperkt tot:

  • schade aan of verlies van het voertuig, ongeacht de oorzaak;

  • schade veroorzaakt door diefstal, vandalisme, brand, explosie, storm, hagel, wateroverlast, natuurrampen of andere weersinvloeden;

  • schade voortvloeiend uit technische gebreken, slijtage of verborgen gebreken aan het voertuig;

  • schade ontstaan door het parkeren, verplaatsen, vervoeren of overdragen van het voertuig;

  • schade aan in het voertuig achtergelaten bagage, persoonlijke bezittingen of waardevolle voorwerpen;

  • gevolgschade, indirecte schade, winstderving, gemiste vluchten, verblijfskosten of andere (financiële) gevolgen van vertraging of onbeschikbaarheid van het voertuig.

6.3 Beperking van aansprakelijkheid
Indien ondanks bovenstaande bepalingen toch aansprakelijkheid aan onze zijde mocht bestaan, is deze beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval daadwerkelijk door onze aansprakelijkheidsverzekering wordt uitgekeerd, met een absoluut maximum van €500 per gebeurtenis. Iedere verdere aansprakelijkheid wordt nadrukkelijk uitgesloten.

6.4 Eigen verantwoordelijkheid gebruiker
De gebruiker is verplicht te zorgen voor een deugdelijke verzekering van het voertuig, inclusief wettelijke aansprakelijkheidsverzekering, en draagt te allen tijde zelf het risico voor schade of verlies. De gebruiker vrijwaart ons tegen aanspraken van derden ter zake van schade waarvoor wij conform deze voorwaarden niet aansprakelijk zijn.

6.5 Overmacht
Wij zijn niet aansprakelijk voor enige schade die voortvloeit uit overmacht, waaronder maar niet beperkt tot: oorlog, terrorisme, pandemieën, natuurrampen, stakingen, verkeers- of vervoersbeperkingen, overheidsmaatregelen, technische storingen of andere omstandigheden die buiten onze invloedssfeer liggen.

6.6 Meldingsplicht
Eventuele schade dient door de gebruiker onverwijld, doch uiterlijk binnen 24 uur na ontdekking schriftelijk aan ons gemeld te worden. Het verzuim van tijdige melding doet alle aanspraken op eventuele vergoeding vervallen.

6.7 Dwingend recht
Niets in dit artikel sluit aansprakelijkheid uit of beperkt deze voor zover dit in strijd zou zijn met dwingendrechtelijke bepalingen van Nederlands recht.

Top service, goede communicatie, vriendelijke benadering en staan direct klaar, zowel bij het brengen van de auto, als bij het ophalen ondanks een uur vertraging. Nadat wij de koffers hadden ,gebeld en onze auto stond er al toen wij buiten kwamen. Nogmaals klasse én zeker voor herhaling vatbaar !!!!
Prima bedrijf, vlotte service en de auto wordt op een goede manier geparkeerd tijdens je reis.
Fijne parking, je gaat door een fotosluis,parkeer, je geeft je sleutel af en een paar minuutjes lopen en je staat op Schiphol.
Deze parking is de beste altijd op tijd zet je auto weg top geregeld kom hier al jaren super Wesley top gozer erg tevreden een tevreden klant
Top Service schnell und zuverlässig
I had delayed flight but the personals had a very pleasant behavior. My car also was in a very good condition.
Super service, we hadden ons vergist in de terugreisdag. Met 1 appje was het binnen 1 minuut aangepast. Zo fijn, deze snelle service! Al vele positieve ervaringen met valet parking Schiphol gehad.
Alles is duidelijk en makkelijk! Chauffeurs zijn vriendelijk en telefonische instructies zijn duidelijk. Volgende keer maak ik weer gebruik van de valet service!
Wij zijn 28 juli 2025 om 3.00 u op weg gereden naar Schiphol en hadden oorspronkelijk ergens anders geregeld om de auto te parkeren tijdens onze vakantie.
Maar we kwamen erachter dat we nog wat moesten downloaden, en een wachtwoord en een code moesten invullen, kortom gedoe!!!! En dit lukte ook niet. Erg vervelend.
Toen heb ik Valet parking gebeld en met hun geregeld, en wat een service, ze stonden ons al op te wachten op Schiphol, namen de auto van ons over, en ook de terugkomst snel en direct contact en kwamen ze de auto keurig terugbrengen. Voor ons geen andere sevicedienst meer, wij zullen voortaan bij Valet parking boeken, nogmaals heel hartelijk dank